Lietuvoje siūloma apriboti "Rossija 24" transliacijas dėl Žirinovskio pasisakymų

© Sputnik / Рамиль Ситдиков / Pereiti prie nuotraukų bankoРуководитель фракции ЛДПР Владимир Жириновский
Руководитель фракции ЛДПР Владимир Жириновский - Sputnik Lietuva
Prenumeruokite
Yandex newsTelegram
Televizijos laidos eteryje buvo transliuojama laida, kurioje dalyvavo Rusijos deputatas ir buvo aptarta galima Vakarų agresija prieš Maskvą

VILNIUS, balandžio 10 — Sputnik. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) trečiadienį svarstys, ar apriboti Rusijoje registruoto kanalo "Rossija 24" transliacijas Lietuvoje, praneša Lenkijos portalas Zw.lt.

Pasak komisijos pirmininko Manto Martišiaus, trečiadienį į Vilnių pasiaiškinti dėl pernai lapkričio pabaigoje transliuotos laidos "Vakaras su Vladimiru Solovjovu" kviečiami kanalo atstovai.

Kalbama apie laidą "Vakaras su Vladimiru Solovjovu", kuri transliuota praėjusių metų lapkričio 26 dieną. Laidos eteryje Žirinovskis paragino "nutraukti Vakarų bandymus manyti, kad jie mus (Rusiją — Sputnik) puls" ir "suduos naikinantį smūgį įvairiose planetos vietose naudodami branduolinį ginklą". Laidos dalyviai ir vedėjas nesutiko su Rusijos deputato požiūriu. Šią Žirinovskio frazę lėmė ankstesnė diskusija apie JAV ir NATO grėsmę Rusijai ir galimą Vakarų agresiją prieš Maskvą.

"Mes laukiame paaiškinimų, o vėliau priimsime sprendimą", — sakė Martišius.

Anksčiau LRTK nustatė pažeidimus dviejų rusų kalba transliuojamų kanalų programose, kurios tariamai skleidė "melagingą" informaciją apie lietuvių "partizanus". Anot Lietuvos radijo ir televizijos komisijos, kanalas skleidė tariamai "melagingą" informaciją apie "partizanus" laidos apie Sausio 13-osios minėjimą Lietuvoje metu, kur buvo teigiama, kad Antrojo pasaulinio karo metu daugelis iš jų bendradarbiavo su naciais ir dalyvavo civilių, ypač žydų, žudynėse.

Прогулка по Москве-реке - Sputnik Lietuva
Rusija apie TV kanalų pažeidimus Lietuvoje: alternatyvaus požiūrio pašalinimas

Praėjusių metų vasarį LRTK sustabdė Švedijoje registruoto kanalo "RTR-Planeta" transliavimą metams. Pasak Lietuvos valdžios institucijų, kanalas ne kartą "pažeidė ES direktyvą dėl žiniasklaidos paslaugų audiovizualizavimo ir Lietuvos įstatymą dėl visuomenės informavimo — karo, nesantaikos ir etninės neapykantos kurstymo".

Be to, buvo įvestas draudimas Lietuvoje transliuoti kitą televizijos kanalo versiją — "Russija RTR".

Oficiali Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova pabrėžė, kad Baltijos šalių valdžios institucijos vykdo Rusijos žiniasklaidos teisių pažeidimo politiką, kuri pažeidžia rusakalbių gyventojų interesus. Tai daroma su Europos Sąjungos institucijų sutikimu.

"Partizanai" ir "miško broliai"

Lietuvoje "partizanais" taip pat vadinami "miško broliai" — ginkluotos nacionalistų grupės, veikusios respublikos teritorijoje 1940-1950 metais.

"Miško broliai" ir "partizanai" Lietuvoje laikomi nacionaliniais didvyriais, tačiau daugelio jų biografija toli gražu nėra nepriekaištinga.

Antrojo pasaulinio karo metu daugelis tų, kurie prieštaravo TSRS valdžiai, kariavo fašistinės Vokietijos pusėje, dalyvavo žydų bendruomenės sunaikinime Lietuvoje. Be to, "miško broliai" buvo prisidėję prie civilių žudymo karo metu bei prie Tarybų partijos darbuotojų ir paprastų tarybinei valdžiai palankių piliečių naikinimo.

© Sputnik"Miško broliai" Baltijos šalyse 1940-1950 metais
Lietuvoje siūloma apriboti Rossija 24 transliacijas dėl Žirinovskio pasisakymų   - Sputnik Lietuva
"Miško broliai" Baltijos šalyse 1940-1950 metais
Naujienų srautas
0