Rusijos ambasada išjuokė Latvijos sprendimą nubausti "Rossija 24" transliuotojus

Prenumeruokite
НовостиTelegram
Anksčiau Latvijos žiniasklaidos reguliatorius įžvelgė "neapykantos kurstymo požymių" vienoje iš Rusijos televizijos kanalo programų

VILNIUS, rugpjūčio 15 — Sputnik. Rusijos ambasada Latvijoje sureagavo į Nacionalinės elektroninės žiniasklaidos tarybos (NEŽT) sprendimą nubausti 19 kabelinės televizijos operatorių už vienos iš Rusijos televizijos kanalo "Rossija 24" programų transliavimą.

Diplomatinė atstovybė išreiškė savo poziciją Facebook paskyroje.

"Ką daryti, kai viskas yra blogai ir niekas neduoda pinigų? Latvijos žiniasklaidos reguliatorius žino atsakymą! Reikia atrasti televizijos programą, kuri buvo išleista prieš 2,5 mėnesio Rusijos televizijos kanale, pavyzdžiui, "Rossija24", ir nurodyti joje aptiktas "priešiškas kalbas". Viskas! Reikalas padarytas!" — pakomentavo ambasada.

Anksčiau NEŽT kanalo laidoje, pasirodžiusioje gegužės 30 dieną, pastebėjo "neapykantos kurstymo požymių". Visų pirma, kalba eina apie vaizdo įrašą, kuriame buvo pasakyta, kad naujai išrinktas prezidentas Egilas Levitas yra tiesiogiai susijęs su Latvijos rusų diskriminacija.

Брифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой, 4 июля 2019 года - Sputnik Lietuva
Rusija neleis Vakarų žiniasklaidai kištis į šalies reikalus

Būtent Levitas padėjo teisiškai įtvirtinti rusų kalbos diskriminavimą Latvijoje, kas vienu metu sukėlė valdančiojo elito pritarimą.

Už indėlį į latvių kalbos ir etninės kultūros išsaugojimą vėliau Levitas buvo "apdovanotas" prezidento pareigomis, sakė partijos "Santarvė" narys Borisas Cilevičius. Apie tai jis parašė Facebook.

Išanalizavęs šią transliaciją, žiniasklaidos reguliuotojas padarė išvadą, kad "Latvijos informacinėje erdvėje nėra vietos priešiškumo kurstymui", ir iškėlė administracinę bylą prieš 19 respublikos kabelinės televizijos operatorių, kurie transliuoja Rusijos kanalą "Rossija 24".

"Atsižvelgiant į įvykį, kiekvienas operatorius turi galimybę įvertinti kanalo pasiūlą savo žiūrovams", — sakė Nacionalinės elektroninės žiniasklaidos tarybos valdybos narys Patrikas Griva.

Rusijos žiniasklaida ir žurnalistai patiria didelį Vakarų, ypač Baltijos šalių, valdžios spaudimą.

Liepos pabaigoje Latvijos užsienio reikalų ministerija nusprendė užblokuoti prieigą prie "Baltnews.lv" svetainės. Agentūros duomenimis, "nic.lv" domenų registratorius pažeidė 2014 metų kovo 17 dienos ES reglamentą dėl sankcijų, susijusių su grėsme Ukrainos nepriklausomybei, suverenumui ir teritoriniam vientisumui.

Вид на Старый город - Sputnik Lietuva
"Blogiausia sovietmečio praktika": žurnalistai apie "Baltnews" blokavimą

Lietuvoje taip pat labai kliudoma Rusijos žiniasklaidos veiklai.

Liepą paaiškėjo, kad Vilniaus apygardos teismas leido blokuoti Sputnik Lietuva svetainę Lietuvos teritorijoje. Pretekstu tapo Lietuvos radijo ir televizijos komisijos gautas LRT skundas dėl tariamo "autorių teisių pažeidimo". Vėliau LRTK atnaujino prieigą prie svetainės.

Taip pat gegužės pabaigoje Vilniaus oro uoste buvo sulaikytas Sputnik Lietuva portalo vyriausiasis redaktorius Maratas Kasemas. Jis buvo apklaustas, Lietuvos valdžios atstovus ypač domino redakcijos darbas ir kontaktų šaltiniai.

Dėl to Latvijos pilietis Kasemas buvo paskelbtas "grėsme nacionaliniam saugumui" ir jam penkeriems metams uždrausta atvykti į Lietuvą. Maskvoje tokie Lietuvos valdžios institucijų veiksmai laikomi "atviromis represijomis prieš nepageidaujamą žiniasklaidą".

© SputnikRusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Rusijos ambasada išjuokė Latvijos sprendimą nubausti Rossija 24 transliuotojus - Sputnik Lietuva
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Naujienų srautas
0