Latvijoje raginama boikotuoti operatorių, kuris išjungė Rusijos televizijos kanalus

Ryga - Sputnik Lietuva, 1920, 02.02.2021
Prenumeruokite
НовостиTelegram
"Latvijos rusų sąjungos" partijos teigimu, "Tet" kompanija, pasitelkusi išgalvotus, melagingus pretekstus, atėmė iš savo klientų pagrindinius aukštos kokybės kanalus rusų kalba, o vietoj jų pasiūlė informacines šiukšles

VILNIUS, vasario 2 — Sputnik. "Latvijos rusų sąjungos" partija ragina šalies gyventojus boikotuoti didžiausią kabelinės televizijos operatorių "Tet", nusprendusį išjungti daugelio Rusijos televizijos kanalų retransliaciją, RIA Novosti pareiškė "Latvijos rusų sąjungos" pirmininkas Miroslavas Mitrofanovas.

Панорама зимней Риги, Латвия - Sputnik Lietuva, 1920, 01.02.2021
Didžiausias operatorius Latvijoje nustos transliuoti tris Rusijos kanalus

Anksčiau "Tet" kompanija pranešė, kad nustos retransliuoti didžiausius Rusijos televizijos kanalus: "PBK" (Rusijos Pirmojo kanalo programų retransliatorius Baltijos šalyse), "NTV Mir", "Ren TV Baltija", "Kinokomedija" ir "Kinomiks". Retransliacija sustabdoma nuo vasario 1 d. Vietoj įvardytų kanalų žiūrovams bus siūlomi kiti, bendrovė paskelbė, kad ji ir toliau ieško kanalų, kuriuos galima pridėti prie paketo.

"Ne — "Tet", taip — internetui!" Tai yra naujas mūsų šūkis. "Latvijos rusų sąjunga" ragina boikotuoti "Tet" kompaniją, kuri, pasitelkusi išgalvotus, melagingus pretekstus atėmė iš savo klientų pagrindinius aukštos kokybės kanalus rusų kalba, o vietoj jų pasiūlė informacines šiukšles. Esame įsitikinę, kad tai buvo padaryta ne dėl kanalų ryšio su sankcijomis Rusijai ir ne dėl valstybinės propagandos šios televizijos turinyje. Jei būtų kaltos sankcijos ir propaganda, šie Rusijos kanalai būtų išjungti visame pasaulyje. Bet taip neatsitinka. Jie išjungiami tik Latvijoje, kaip dar vienas žingsnis marginalizuoti ir asimiluoti rusakalbius šalies gyventojus", — pasakė Mitrofanovas.

Anot jo, atjungtų televizijos kanalų auditorija nepereis prie Latvijos žiniasklaidos.  

"Yra beprotiškas lūkestis, kad rusai pereis prie Latvijos žiniasklaidos ir žiūrės televiziją latvių kalba, arba blogiausiu atveju — ukrainiečių ar anglų kalbomis. Iš tikrųjų tai neįvyks. Latvijos rusai pasiners į internetą. Bet ne visi. Kaimo vietovėse ir mažuose miesteliuose dažnai būtent "TET" išlaiko nesveiką telekomunikacijų paslaugų monopolį. Nesugebės palikti "TET" ir skurdžiausi ir vyresni žmonės. Jų atžvilgiu rusakalbių kanalų naikinimas atrodo kaip beprasmis žiaurumas, nesibaigiantis kerštas. Tai Latvijos politinio elito, nustatančio vis daugiau apribojimų rusų kalbos vartojimui Latvijoje, kvailumo ir amoralumo apraiška", — pasakė Mitrofanovas.

"Tet" yra didžiausias kabelinės televizijos operatorius Latvijoje, 51 % įmonės akcijų priklauso valstybei.

Baltijos šalių valdžia ne kartą trukdė Rusijos žiniasklaidos darbui. Rusijos užsienio reikalų ministerija pareiškė apie aiškius suderintos šių valstybių linijos požymius. Žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse "aiškiai demonstruoja, ko iš tikrųjų verti demagogiški pareiškimai apie Vilniaus, Rygos ir Talino demokratijos ir žodžio laisvės principų laikymąsi", pažymėjo Rusijos URM.

Домская площадь в Риге, Латвия - Sputnik Lietuva, 1920, 14.01.2021
"Latvijoje metodiškai naikinama alternatyvi nuomonė" — buvęs portalo Baltnews.lv vadovas

Gruodžio mėnesį rusakalbiams Latvijos žurnalistams, įskaitant tuos, kurie bendradarbiauja su portalais "Baltnews" ir "Sputnik Latvija", buvo pateikti kaltinimai pagal straipsnį dėl ES sankcijų režimo pažeidimo, pas juos buvo atliktos kratos ir jie turėjo pasirašyti pasižadėjimą neišvykti. Kaltinimai pareikšti pagal Latvijos baudžiamojo įstatymo 84 straipsnį — "ES sankcijų režimo pažeidimas", bausmė — nuo piniginės baudos iki įkalinimo. Portalai "Sputnik Latvija" ir "Baltnews" yra susiję su "Rossija segodnia" žiniasklaidos grupe. Tuo pat metu Latvijos žurnalistai, rašantys šioms žiniasklaidos priemonėms, nėra jų darbuotojai, o veikia tik kaip laisvai samdomi autoriai ir korespondentai.

Rusijos užsienio reikalų ministerija Latvijos valdžios veiksmus prieš rusakalbius žurnalistus pavadino baudžiamąja akcija ir akivaizdžiu demokratinės visuomenės pagrindų — žiniasklaidos ir saviraiškos laisvės — pažeidimo pavyzdžiu. Rusijos Federacijos diplomatinė atstovybė pažymėjo, kad sankcijos turi asmeninį pobūdį, asmeniškai susijusios su MIA "Rossija segodnia" generaliniu direktoriumi Dmitrijumi Kiseliovu ir negali būti taikomos visiems, kas bendradarbiauja su žiniasklaidos kontroliuojančiąja bendrove. MIA "Rossija segodnia" ir RT vyriausioji redaktorė Margarita Simonian išreiškė viltį, kad Rusija atsakys į baudžiamąsias bylas prieš rusakalbius žurnalistus.

© SputnikRusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Latvijoje raginama boikotuoti operatorių, kuris išjungė Rusijos televizijos kanalus - Sputnik Lietuva, 1920, 02.02.2021
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Naujienų srautas
0