Latvijos nacionalinė žiniasklaidos taryba uždraudė transliuoti septynis RT kanalus

© Sputnik / Evgeny Biyatov / Pereiti prie nuotraukų bankoTelevizijos kanalo "Russia Today" logotipas
Televizijos kanalo Russia Today logotipas - Sputnik Lietuva
Prenumeruokite
Yandex newsTelegram
Rusijos žurnalistų sąjunga pažymėjo, kad panašių priemonių prieš Rusijos žiniasklaidą Baltijos šalyse imamasi "seniai ir sistemingai"

VILNIUS, liepos 1 — Sputnik. Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) antradienį pareiškė, kad uždraudė septynių RT kanalų transliavimą, remdamasi tuo, kad jie priklauso Dmitrijui Kiseliovui, kuriam gresia ES sankcijos, nors pats Kiseliovas neturi jokio ryšio su RT, tačiau vadovauja kitai žiniasklaidos priemonei — MIA "Rossija Segodnia". Apie tai praneša RIA Novosti.

Логотип международного информационного агентства и радио Sputnik, архивное фото - Sputnik Lietuva
"Estijos stiliaus žodžio laisvė — grėsmė žiniasklaidai": apie "Sputnik Estija" situaciją

Tarp uždraustų kanalų yra RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV.

"Gauti įrodymai yra labai rimti, ir mes paraginsime visų ES valstybių reguliuotojus sekti mūsų pavyzdžiu ir uždrausti RT savo teritorijoje. Tokioms programoms nėra vietos nei Latvijoje, nei ES", — sakoma socialiniuose tinkluose paskelbtame tarybos pirmininko Ivaro Abolinšo pareiškime.

Kiseliovas yra MIA "Rossija Segodnia" generalinis direktorius, o vyriausioji RT redaktorė yra Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos. Šios bendrovės yra du atskiri juridiniai asmenys, ši informacija jau seniai žinoma ir viešai prieinama.

Pats Kiseliovas, komentuodamas NEPLP sprendimą, pareiškė, kad tai yra "Latvijos valdžios, apakintos rusofobijos, kvailumo ir neišmanymo lygio rodiklis".

"Mes nuoširdžiai pasijuokėme iš šio pranešimo, Latvijos valdžia tiesiog atsidūrė aklavietėje. Tačiau rimtai kalbant, jų pareikštos priežastys neturi jokio teisinio pagrindo, todėl Latvija turėtų nedelsdama grąžinti RT transliaciją į eterį ir atsiprašyti mūsų kolegų", — pasakė jis.

Savo ruožtu Rusijos žurnalistų sąjunga informuos Tarptautinę žurnalistų federaciją apie Latvijos draudimą transliuoti RT ir raginimus ES šalis sekti jos pavyzdžiu, pasakė Rusijos žurnalistų sąjungos vadovas Vladimiras Solovjovas.

Lietuvos vėliava, archyvinė nuotrauka - Sputnik Lietuva
Baltijos šalių ekspertai aptarė žodžio laisvės situaciją Rytų Europoje

"Galima tik apgailestauti dėl to. Tai dar vienas žodžio laisvės ir informacijos sklaidos laisvės pažeidimo atvejis", — pasakė jis.

Baltijos šalyse, pasak Rusijos žurnalistų sąjungos vadovo, tokių priemonių Rusijos žiniasklaidos atžvilgiu imamasi "seniai ir sistemingai".

"Manau, kad daugelis užsienio ir pasaulio žurnalistų teisių gynimo organizacijų turėtų į tai atkreipti dėmesį. Ir mes, be abejo, pranešime apie tai Tarptautinei žurnalistų federacijai", — pažymėjo Solovjovas.

Baltijos šalių valdžios ne kartą trukdė Rusijos žiniasklaidos darbą. Rusijos užsienio reikalų ministerija pareiškė apie aiškius koordinuotos šių valstybių linijos požymius. Rusijos žiniasklaidos priespaudos Baltijos šalyse atvejai "aiškiai parodo, ko praktiškai verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino atsidavimą demokratijos ir žodžio laisvės principams", pažymėjo Rusijos URM.

© SputnikRusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Latvijos nacionalinė žiniasklaidos taryba uždraudė transliuoti septynis RT kanalus - Sputnik Lietuva
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Naujienų srautas
0